A svéd válogatott az Európa Bajnokságon

Mikor a csapat elsõ három tagja megérkezett Olaszországba, már a szállodában várta õket az elõzetes információknak megfelelõen, a  Top Mix által összeállított szponzorációs csomag. Etetõanyagok, névre szóló ruházat, ernyõk, csonti ragasztó, kavics... miegymás.

Az edzésnapok bíztatóak voltak, jól fogták a halat akár 110-140 db-ig is eljutottak, az azonban látszott, hogy ez még kevés, továbbá a jó eredményhez mindenképpen kell néhány bónusz hal is, nagyobb kárászok, vagy kisebb pontyok formájában.

Az utolsó edzésnapon többi csapatnál slágernek számító sárga színû etetõanyaggal szemben Papp József kérésére ketten a fekete angolmorzsával készült Xtasy Carp V.I.P. etetõanyagot próbálták ki. Ez a két fiú fogta aznap a Team Top Mix Sweden legtöbb halát. Bizakodva várták a versenyt a frissen készült sötét színû etetõt keverve, mert a sötét színû anyag felett nem ?kapkodott" a hal, nagyobb biztonsággal volt megakasztható.

Aztán a versenynapokra kiélezõdött a helyzet, és a nagyobb háttérrel és versenytapasztalattal rendelkezõ csapatok fölénye megmutatkozott. A svéd csapatnak kevés az apróhalas, gyors horgászatot követelõ tapasztalata. Náluk, a hazai versenyeken a kevesebb számú, de nagytestû halak a jellemzõek. Így számukra egy teljesen más technika elsajátítását igényelte ez a verseny. A svéd  csapat célját, a középmezõnybe való stabil elhelyezkedést nem sikerült elérniük, onnan csak egy hajszállal kicsúszva, összesítettben 58.930 grammal a 17. helyet sikerült megszerezniük a 25 nemzetet számláló mezõnyben.

A 13. Európa Bajnokság eredménye:

1.         BALLABENI Umberto           (Olasz) 2 pont

2.         FALSINI Jacopo                 (Olasz) 3 pont

3.         DELANNOY Didier             (Francia) 3 pont

A csapat tagjainak véleménye a versenyrõl:

HÄKAN SVEDLUND

A kedvezõtlen sorsolás mellett technikai hiányosságaink is voltak. Nagyhalas horgászathoz vagyunk szokva. Sem a felszerelésünk, sem felkészültségünk nem elegendõ ahhoz, hogy itt a mezõny elsõ harmadában végezzünk. De remélem, hogy a nem túl távoli jövõben ezt a fajta horgászatot is megtanuljuk olyan szinten, hogy kis szerencsével akár dobogóra is kerülhessünk.

Egyénileg a 102. helyen végzett 42 ponttal, 11.550 gramm fogott súllyal.

Elsõ forduló:                A22     4760 gr            22.

Második forduló:         E2        6790 gr            20.

INGE RICKARDSSON

Nagyon jól éreztem magamat, boldog vagyok, hogy itt lehettem, bár a meleget nehezen viseltem. A tréningeken sokkal jobban szerepeltem, mint a versenyen, mindig sikerült jó halat is fognom. Remélem sikerül még kvalifikálódnom az otthoni versenyek alapján, és részt vehetek majd más Európa Bajnokságon is, abban bízom, hogy jobban sikerül majd szerepelni, mind nekem, mind pedig a csapatnak.

Egyénileg a 81. helyen végzett 35,5 (11,5+24) ponttal, 10.900 gramm fogott súllyal.

Elsõ forduló:                D21     6990 gr            11.

Második forduló:         B4       3910 gr            24.

ANDREAS SANDBERG

Nagyon szépen megrendezett, jó versenyen vehettünk részt. Bár a magam részérõl úgy érzem, hogy még van mit tanulnom. A versenynapokra megváltozott a víz horgászati igénye, sokkal gyorsabban kellett horgászni, mint ahogy mi azt gyakoroltuk a héten. A versenyre nagyon felpörgött a horgászat.

Ez is egy fontos tapasztalat, hogy az edzésnapok is mást mutathatnak, mint a versenynapok.

Nagyon örülök a második fordulóban elért 6. helyemnek, darabra ugyan annyi halam volt, mint Falsininek, de csak egy kis pontyot fogtam.

I just wanted to express the Swedish team's BIG THANKS! We said after the competition that your backup and support was World Class! Jonas and I who had the opportunity to have you as coach said that we really appreciated it and our results was improved a lot by your support.
Most pedig ki akarom fejezni a svéd csapat "BIG THANKS"-jét. Mi azt beszéltük a verseny után, hogy az Ön segítsége és támogatása világszínvonalú volt. Jonas és én, akinek lehetõsége volt az Ön oktató szavait hallgatni igazán nagyra értékeltük azt és az eredményünk sokkal jobb lett az Ön támogatásával.

Remélem, hogy a késõbbiek folyamán még jónéhányszor megmérettethetem magam a nagy nemzetek komoly technikai tudással rendelkezõ fiaival.

Egyénileg a 33. helyen végzett 18 (12+6) ponttal, 13.810 gramm fogott súllyal.

Elsõ forduló:                C5       6780 gr            12.

Második forduló:         D15     7030 gr            6.

ANDERS TERSBY

Az otthoni horgászattal szemben teljesen mások az elvárások ezen a versenyen. Míg otthon a 3 órában 3 különbözõ technikát horgászom (elsõ óra: sneci, második óra: hosszú spiccbot vagy match bot, harmadik óra: match bot vagy hosszú spiccbot), addig itt folyamatos és nagyon gyors rakós botos horgászatot igényel a víz. Az otthoni viszonylag nagy halakkal ellentétben itt az 5 dkg-os halak a dominánsak, és a kilós pontyok a bonusz halak.

Sajnos a mi csapatunknak csak elvétve sikerül ezeket megfogni, és a gyorsaságon is van mit még fejleszteni.

A lelkesedésünk nem hagyott alább, hiszen országunkat egy Európa Bajnokságon képviselni mindenképp büszkeség. Bár nem sokra jutottunk, de tudásunk legjavát adtuk. Ami számomra a legfontosabb, hogy nagyon sokat tanultam errõl a fajta horgászatról.

Egyénileg a 99. helyen végzett 41 (18+23) ponttal, 9.240 gramm fogott súllyal.

Elsõ forduló:                B22     4760 gr            18.

Második forduló:         A12     4480 gr            23.

JONAS STRIDH

(Jonassal a két forduló között beszélgettem)
A versenypálya jó helyen van, hal mindenhol van, csak kicsit számomra szokatlan ez a fajta horgászat. Dobni a kaját, a csontit egyszerre. A nagy nemzetek lépéselõnyben vannak, látszik a technikai fölényük. Az itteni gyors horgászat az én számomra nem volt idegen, hiszen 2002-ben Plovdivban már volt részem hasonlóban. Holnapra változtatok néhány dolgot: gyorsabban próbálok horgászni, más etetési technikát fogok alkalmazni, ahogy azt Papp Józseffel megbeszéltük  és szeretnék bonusz halat fogni, ezáltal elõrébb végezni a szektoromban.

Egyénileg a 50. helyen végzett 23 (14+9) ponttal, 13.430 gramm fogott súllyal.

Elsõ forduló:                E9        7500 gr            14.

Második forduló:         C18     5930 gr            9.

GUNTER FURTHMÜLLER, másodkapitány

Nagyon nehéz egy ilyen világverseny, hihetetlenül sok dologra kell odafigyelni. Nagyon sok múlik a látszatra apró dolgokon, pontos etetésen, gyors botkezelésen stb. Nagyon örülök, hogy itt lehetem, mert nem csak fejben, tudásban erõsödtem, hanem ?lábmunkában" is , mert nagyon-nagyon-nagyon sokat kellett gyalogolni.

MATTIAS Larsson, csapatkapitány

Elégedett vagyok a csapat munkájával, bár reméltem, hogy jobb helyezést érünk el, hiszen nagyon sokat dolgoztunk. Rengeteg segítséget kaptunk, mind az Olasz ?trénerünktõl", Fochetti úrtól , mind pedig az Top-Mix cégtõl.

Ami kellemes meglepetés volt, hogy a Top-Mix cég nem csak tárgyi segítséggel, hanem technikai tudással, összesen négy (két magyar és két olasz) segítõvel is támogatta munkánkat. Jelenleg úgy vélem, a 3 éves együttmûködésünk nyomán válogatottunk sokkal elõrébb fog tartani. Nagy tapasztalatot szereztünk, melyet a késõbbiekben mindenképpen hasznosítani tudunk.

Papp József, TOP MIX

Ami a csapat .................