TopMixnél robban a Protein Bomba!

A 2010es év egyik legreményteljesebb etetõanyaga, mai cikkem "hõse".

"Protein Bomba". Ez volt Papp József válasza kérdésemre, amikor érdeklõdtem, hogy mit jelent a P.B. jelölés a zacskón. És innentõl élénk beszélgetés alakult ki közöttünk, miszerint egyre többen használják a Method etetõket, de bizony eddig nem volt magyar alternatíva a palettán. Megtudtam, hogy az új etetõanyag, a method etetõknek megfelelõen, extra finom halliszt alapú, de kapott extra fehérjetartalmat is, glutént, így 60% fölötti a protein tartalma.

Menjünk is bele a két adalékanyag fontosságának mibenlétébe. Hazai (általában magánkézben lévõ) tavainkon többnyire a halak (jellemzõen pontyok) egyedsûrûsége jóval magasabb, mint amit képes lenne a víz eltartani. A tógazdák etetésre fõleg gabonát alkalmaznak, így a halak szénhidrátigényét tudják is fedezni, míg a fehérjeszükségletükkel nem nagyon foglalkoznak, pedig a növekedéshez erre lenne nagyobb szükségük. A könnyebb megértés végett talán úgy tudnám mondani, hogy a halaknak a gabona az üzemanyag, de a fehérje az építõ elemük. Ezért ha Mi fehérjében gazdag etetõt alkalmazunk, akkor bizony jó esélyünk van rá, hogy a szokványos etetõanyagot használó szomszédainkhoz képest jóval több halat fogjunk.

November 7-ét írtunk, amikor András barátommal górcsõ alá vettük az új etetõanyagot. A levegõ hideg volt, a víz sem különben, de legalább nagyon kellemetlen szél fújt. Mi viszont nem hátráltunk meg, várakozásokkal tele bontottuk fel a P.B, kódjelzésû zacskót. Én, ha új kajával találkozom, elõször mindig belefúrom a fejem a zacskóba, szín, és illat minta vétel céljából.

Felbontás után ez a kép fogadott.

A zacskóban egy barnás színû, finom liszt fogadott, amiben észre lehette venni picivel nagyobb zöld szemcséket, (õrölt green betain pellet). Beleszippantva elsõre a markáns hallisztet éreztem, de közvetlen utána feltûnt egy édeskés, savanyú háttérillat is. A hallisztnek a szaga bizony nem kedves az orrnak, de annál kedvesebb a halaknak. A másik illat számomra a silózott takarmányra hajazott.

Miután kiszimatoltam magam, nekiálltam a bekeverésnek, nem elfeledve hasonló etetõanyagokkal szerzett tapasztalataimat, hogy kevesebb víz kell hozzá, mint a gabona alapúakhoz, és az utónedvesítést is óvatosan szabad csak végezni.

Vizet kevesebbet, és óvatosan adagoljuk, mint a megszokott.

A vizezés után apró csomókat találtam (gyaníthatóan a növényi összetevõnek köszönhetõen), ezért gyorsan átrostáltam a keveréket. Ezek után a víznek köszönhetõen a víztõl kicsit sötétebb, kellõen tapadó, intenzív szagú (és nem illatú) kaját kaptam.

A kiindulás, és az eredmény.

Mit ér egy etetõanyag bemutató, ha nem teszteljük a kaját élesben, így bizony jó eséllyel a betlire dobtam be a végszerelékem. Ez esetben TopMix Isis Carpboss feedert használtam Fujitsu orsóval. A korábbi cikkemben bemutatott erõgumira kötött Preston kosarat 18as fõzsinórra kapcsoltam. Egyedüli változtatás, hogy 16os horgot kötöttem 12es elõkére. Ilyen idõben már nem pelletezek, két szem csontival próbáltam kicsikarni a kapásokat, ehhez pedig célszerû finomítani.

A mai felszerelés.

Nem elhanyagolható szempont ilyen hidegben, hogy a gyorstöltõ használatával kevesebbet kell kezet mosni.

Tökéletes aerodinamikai forma, csábos kis falat.

Nekiálltunk horgászni, de bizony a ritka kapások között sokat ültünk, és gondolkoztunk, hogy vajon a jól megtömött kosárral mi történhet a víz alatt, úgyhogy a következõ bedobás elõtt egyszerû oldódás próbát végeztünk. Azt tapasztaltuk, hogy vízbeérés után azonnal buborékok szálnak fel a gombócból, lassan szemcsék vállnak le, és ha megbolygatjuk kicsit, akkor azonnal ködöt képez maga körül. Úgyhogy tökéletesen mûködött.

Azonnal apró buborékok szálltak fel.

És mozdításra hatalmas felhõ képzõdött.

A 6°Cos vízbõl pár kárászt sikerült kifogni, és a második óra végére egy pici ponty tette fel az i-re a pontot. Így bebizonyosodott számomra, hogy a Protein Bomba jó, mert ilyen idõben is adott halat, pedig még az ilyen idõben szokásos csonti kiegészítést sem kapta meg, de igazi erényeit majd tavasszal fogom tudni bemutatni a felmelegedõ vizekben.  Teljesen átfagyva, de tapasztalatokban gazdagon vonultunk a meleg szobába, már most a tavaszi teszteken agyalva.

Egy apró, de annál nagyobb jelentõségû ponty.