ISIS - CARPERIOR bemutató

Nézzük a botokat, mit tudnak:

A két bot egymás mellett

A két bot azonos szerszámon készül, tehát elemeik egymással cserélhetõk, anyagminõségük azonban különbözik. Ahogy az árukban is kifejezésre került, az ISIS más carbonból készült.

A botok nyélrésze, a könyöklõ résznél woven carbon erõsítést kapott, melyre akár rá is állhatunk, olyan erõs lett. A könyöklõ rész woven carbonnal megerõsített része a biztosabb és kellemesebb fogás érdekében egy speciális gumibevonattal lett ellátva. Ez a bevonat több elõnnyel is rendelkezik a hagyományos festett nyelekkel szemben. Egyik, amit már említettem, a biztosabb fogás, ami könnyebb botkezelést biztosít.

A másik, a gumibevonat, rugalmassága révén, bizonyos mértékben ütésállóbbá is teszi a nyélrészt.

A harmadik a hõszigetelés. Nyáron soha sem lesz olyan meleg a nyél, hogy égesse a kezünket. Télen pedig, manapság már télen is tudjuk használni rakósainkat, kellemes meleg fogásérzetet biztosít használójának.

Természetesen a mini toldók, amelyek használhatók 11,50 és 13 méterben is, ugyan ilyen gumizott réteget kaptak és hogy erõsek és könnyûek is legyenek, teljes mértékben woven carbonból készültek.

A két bot bevetésre készen

A botvégek lekerekítettek és a tagok suncore bevonatot kaptak.

A bottagok végei kopásálló vowen carbon erõsítést kaptak és a gyors, biztonságos összerakás érdekében lekerekítettek. Nincs szükség további a bot összerakását segítõ kúposító eszközökre.

A bottagok ezüst színû suncore bevonatot kaptak, kivéve az elsõ 3 tagot (CARPERIOR -nál az elsõ 4 tagot). Ennek a felület kiképzésnek a célja, a nap hõsugárzásának visszaverése. Ez kettõs célt szolgál, egyrészt a bot nem melegszik fel annyira, mint a fekete színû botok, nem égeti kezünket, másrészt, mivel a bot nem melegszik fel olyan mértékben, így karakterisztikáját is megtartja. Az ezüst bevonat praktikus éjszakai horgászatoknál is, hiszen a bot sokkal jobbal látható, mint a fekete színû botok, amely a biztonság mellett a bot könnyebb kezelését is segíti. (gondoljunk arra, amikor éjszaka kell a mögöttünk lévõ görgõbe találni)

A botok viszonylag karcsúak, jól kiegyensúlyozottak, rendkívül erõsek, gerincesek és megbízhatóak.

A méltósággal elegáns bordó-metal színû ISIS bot a nagyhalas horgászat mellett alkalmas versenyhorgászathoz is, mert elég könnyû a gyors horgászathoz. Ha erre esik a választás, tulajdonképpen két botot veszünk egyben, egy erõs pontyos bot mellett lesz egy kiváló keszeges botunk is.

A bothoz ajánlott max. zsinórvastagság 0.20 mm, de ha jó a kezünk és megfelelõ gyakorlatunk is van, ettõl bõven eltérhetünk fölfele.

A nagyon szép jégkék színû CARPERIOR kifejezetten nagyhalas rakós bot. Jól kezelhetõ, rendkívül erõs. Alkalmas pontyos versenyhorgászathoz is, vagy akár a Dunán a legnagyobb márnák szákba kényszerítésére is.

A botok hossza 12,70 m. A mini toldó hasznos hossza 67 cm. Tehát ha a botot a mini toldóval 13 m hosszban visszavágjuk, a legvastagabb 3,2 mm-es PRESTON csõgumit is használhatjuk.

A botokat és top set-eket is mûanyag védõcsõben adjuk, illetve pack-ban bottartó is jár a botokhoz.

A botokhoz az olasz gyártóval kötött megállapodás alapján legalább 10 évig tudunk alkatrészt biztosítani.

Nemrégiben meghívást kaptam Ladányi Tamástól egy feederbotos bemutató horgászatra a Mór melletti Ezerjó horgásztóra. Ez egy magánkézben lévõ tó. Ezért egy kicsit viszolyogtam is tõle, mert nem igazán lelkesedek a mûanyag tavakért. Azonban nagyon kellemes meglepetés ért. A 13 hektáros tó egyáltalán nem tükrözi a mûanyag tó hangulatát. A víz tele bokorral, nádassal és sok szép hallal. Mindez mellett gondozott, nem zsúfolt part. Már akkor eldöntöttem, hogy az új rakósokat itt fogom bemutatni.

Múlt héten pénteken aztán bepakoltam az autómba és irány Mór.

A nadrág alakú tó nyugati ága...

...amely több, mint egy kilométerre nyúlik föl.

A helyválasztásom a nadrág alakú tó nyugati ágára esett. Elõttem 2.50-es víz volt, szemben sûrû bozótos. A kényelmes lapos part ideális rakósbotozáshoz.

A botnak 13 m-ben szinte nincs is lógása, pedig a PRESTON lila csõgumija van az elejében, három tagban.

Két szereléket készítettem. Tudván, hogy a tóban a pontyok inkább 4 és 10 kiló között vannak, továbbá sok a tok is, a 21-es fõzsinórra 19-es elõkét kötöttem. A vízmélység miatt 0,8 és 1 gr-os úszót szereltem.

A szerelék részei. A nagyobb, 4-es horog a pellethez, a 10-es szakáll nélküli pedig a kukoricához kell.

Az egyik top set-be a lila, a másikba pedig a sárga csõgumi van befûzve.

Megjegyzem, hogy a nagyhírû és agyondíjazott PRESTON cég sem tud kétszer ugyan olyan átmérõjû gumit gyártatni. Még nem vásároltam kétszer egyforma átmérõjût ugyan abból a színbõl. Most is, a sárga sokkal vastagabb és erõsebb, mint a lila, pedig pont fordítva kellene lennie. Csodálom, hogy ezt eltûrik az indiai gyártónak. Egyébként a minõsége kiváló.

Etetéshez több anyagot is készítettem. Kevertem 1 kg-ot a Big Carp XT11 etetõbõl, kevertem hozzá a tejsavas etetõ magokból is jócskán és pellettet is használtam, megcélozva a pontyok öregjét.

Az etetésre szánt anyagok

Csalinak az idén debütáló pellet sorozat lett bevetve és természetesen a dobozos kukorica.

A horog csalik

Etetés után gyakorlatilag azonnal megjelentek a 0,40 - 1 kg dévérek, majd kárászok. Simán felvették a 2-3 szem konzerv kukoricát. Folyamatosan húzták a felszerelést, sokszor be sem tudott állni. Az ISIS rakós gyorsan, kezesen húzta kifele õket.

Aztán csend lett és egy óvatos elhúzós kapás. A ponty elindult felém, egész top set-re kijött, majd megcélozta a bokrokat. Vissza kellett raknom a botot teljes hosszra, de az elõkével és a sárga gumival nem bírt, úgy hogy 10 perc után meg is szákoltam.

Az elsõ pontyom több, mint hat és fél kiló volt.

A következõ valamivel kisebb és még csak most kezdtem. Aztán beütött a mennykõ. A szomszédba boilis csapat érkezett, három csónak - meg ami a kézben elfér cuccal, zajjal, hangoskodással, asszonnyal, síró gyerekkel stb. Ezután a vizet is összezavarták, hiszen le kellett tûzni az etetõkarókat, mint a tizenvalahányat, amihez természetesen végig kellett kotorni a feneket, amit csónakból zaj nélkül nem tudtak megtenni.

A boilis szomszédok és tengernyi cuccuk

A dobogásuk, zajongásuk elzavarta a halak nagyját, maradtak a keszegek és kárászok. Azt azonban megfogadtam, hogy boilisok közé nem ülök többet rakózni. Összepakoltam, majd barátságosan elköszöntem tõlük, miután megettem háziasan fûszerezett kolbászuk egy részét.

Azonban ez a tó nagyon megfogott. Biztosan meglátogatom még néhányszor az idén, hiszen jó lenne itt is 10 feletti pontyot fogni rakóssal.