A TOP MIX 2013 évi újdonságai III. - Color Carp

Eredményes teszteket folytattunk a szezonban egy ehhez hasonló, majdnem ilyen összetételű etetőanyaggal, de folyton úgy éreztem, valami hiányzik még belőle ahhoz, hogy tökéletes legyen és ne „csak" egy a sok pontyos etetőanyag közül. Ezt az érzést úgy tudnám kifejezni, mint amikor az ember megkóstol sokféle fagylaltot. Mind jó, mind ízletes de csak egy tudja azt, amire csettintesz egyet, hogy igen, ez az igazi, Nos, ez a csettintés hiányzott az etetőből.

És ezt adta meg az angol Haith's cég, amikor felvettük vele a kapcsolatot és megkaptuk a kért mintákat. Többféle mintát is kértünk, melyek időhiány miatt nem lettek még kellően tesztelve, de ehhez az etetőhöz pontosan ez az adalék, a Red Factor TM® hiányzott. Belekevertük, majd tesztelni kezdtük és hozta a tőle elvártakat. Nyertem, sőt akiknek adtam belőle, nyertek versenyeket. Ettől jobb referencia pedig nem kellett ahhoz, hogy piacra tegyük ezt a terméket.

De lépjünk egy kicsit vissza az időben. Ahogy említettem, az év folyamán teszteltünk már egy ehhez hasonló etetőt, ami még nem volt tökéletes. Aztán augusztus közepén kaptunk egy megkeresést a brit nagykövetségen keresztül az angol Haith's cégtől, akik partnert kerestek. Olyat, aki etetőanyagot gyárt és velük közösen és részben az ő adalékaik felhasználásával új pontyos etetőket fejleszt ki. Természetesen felvettük velük a kapcsolatot és kértünk közel húsz féle mintát. Amint megkaptuk a mintákat (egy héten belül itt voltak) kiválasztottuk azt a nyolc félét, amelyekkel foglalkozni kívántunk. Az idő rövidsége miatt azonban csak egyet teszteltünk teljes gőzzel, a Color Carp etetőt, mert annak az alapja már készen volt. Csak a Red FactorTM®-t kellett megfelelő arányban hozzákeverni hogy jól működjön.

Mikor meg volt az arány, a mintát kiküldtük Angliába, ahol bólintottak rá és megadták a licencet arra, hogy ehhez a keverékhez használhatjuk a Red FactorTM® adalékot. Szigorúan előírták a megjelenési formát is, ezért látható a „TM®" jelzés mindenhol, ahol az Ő terméküket említem.

Most pedig itt látható a levél fordítása, mellyel megkerestek bennünket:

Ez pedig a licence, ami alapján gyárthatjuk és forgalmazhatjuk a terméket. Természetesen nem a teljes változat, mert a részletekbe nem akarok beavatni senkit, az üzleti titok.

A Haith's cégről a cég honlapján még sok minden más is megtalálható.

Most pedig térjünk vissza a pecához. A horgászat helyszínéül a Kaposvárhoz közeli csodaszép tavat, a tölgy és fenyőerdővel körülvett Tókaji horgásztavat választottam. A tó különlegessége, hogy bár jól van benne hal, azok nagyon óvatosak és csak nehezen lehet őket horogra csábítani.

Kissé szomorkás őszi idő volt és időnként esett is.

Adjunk az érzésnek! Még egy kis őszi hangulat!

Horgászcsendélet.

A Color Carp etetőből mindössze 1 zacskónyit kevertem be. Úgy gondoltam, a víz már meglehetősen hideg, a halak ilyenkor már csak kevés táplálékot vesznek magukhoz, meg aztán a jóból kevés is elég.

A 2013 év egyik újdonsága.

Ez pedig a Red FactorTM®, a Haith's cég adaléka.

A zacskó tartalma a keverőedényben. Jól láthatók a piros és sárga szemcsék és a pelletek is.

Az etető többféle édes aroma keverékével készül, adalékai édes jellegűek, egy részük pedig még pirított is, hogy fokozza az ízhatást. Tartalmaz még LT hallisztet és halas pelleteket is. Tehát egy igen tartalmas etetőanyagról beszélhetünk. A sárga szemcsék a Red FactorTM®, szemcsék. Tulajdonságuk, hogy jelentősen megduzzadnak és úgy viselkednek, mint egy soft pellet. Bekeverésnél ügyelni kell a nedvesítésre, melyet legalább kettő, de inkább három lépésben célszerű elvégezni.

A bekevert etető jellemzője, hogy térfogatát közel megduplázza, szemcséi szépen különválnak és helyes nedvesítés után nem igényel áttörést. A helyesen megnyomott etetőgombóc gyorsan bomlik. Átnedvesedett szemcséi a fenéken maradnak.

Már az első nedvesítést után is lent maradnak a szemcsék a fenéken. Ha kicsit még vártam volna, akkor még ez a néhány lebegő részecske is lent marad.

A bevetésre kész etető.

Rakósbotos horgászok figyelmébe ajánlom: az etetővel megvalósítható egy olyan etetési módszer, amire csak kevés etető képes. Amikor a halak nagyon óvatosak és a csészével betett gombóc zavarja őket, akkor ezt az etetőt összenyomás nélkül be kell tenni a csészébe és az etetés helyén beszórni. Az etető szemcséi külön-külön, nem összetapadva, vagy gombócban, érkeznek a fenékre, mintegy „mennyei mannaként" hullnak be. Így nagyobb területen és csendben érnek feneket, nem zavarva ezzel a már ott táplálkozó halakat. Esetenként nagyon működik ez az etetési módszer.

A mai horgászatot a match botra hegyeztem ki. Nagyon finom pecára és leginkább 2-3 kg közötti pontyokra számíthattam, meg némi apróhalra, ezért a New Asterx Match L 3.90 botokat hoztam magammal. Ezek a botok kifejezetten finom horgászathoz készültek. Nem pontyozó botok, de a fent említett méretű halak gyakorlott kézben nem jelentenek problémát a botnak.

A mai horgászatnál ezeket a botokat használtam.

A felszerelés igen lényeges eleme a nagyon finomra hangolható Carbon Fine Match úszó.

A súlyozáshoz egy 0,35 g-os hármasforgót használtam.

Télen, holtszezonban szoktam kiméregetni a forgókat.

Ezen a tavon, ahogy azt már több versenyen is kitapasztaltam, nagyon lényeges a lehelet finom szerelék. Ezért itt mindig a Carbon Fine Match úszókat használom 2 mm-es csőantennával. A kapás legtöbbször csak annyi, hogy az antennát 1-2 mm-re megsüllyeszti, aztán otthagyja. Ez a kapás durvább szereléknél, vagy vastagabb antennánál nem is látszik.

A zsinórra pedig csak egy 0,35 g-os forgót használtam és a csalit érintőn kínáltam fel. Ezen a tavon ez is fontos, mert a körülötte lévő erdő miatt sok benne az avartörmelék és az abból eredő nagyon híg iszap, melyet a hal nem szeret.

Két helyre, a tó közepére és a tőlem balra lévő bokor alá, akartam horgászni, ezért az etetőt is kétfelé osztottam el. A gombócokat csak annyira nyomtam össze, hogy a csúzlizást kibírják és a vízre érve azonnal szétessenek. Ez is fontos, mert ha gombócként ér fenékre akkor a fent említett híg iszapba azonnal belesüllyed és a hal soha sem találja meg.

Egyik etetésem a tó közepére.

Másik etetésem a tőlem balra lévő bokor elé.

A benti etetésen kezdtem a horgászatot, ahol perceken belül meg is jelentek a halak. Először bodorka, majd kárászok jelentkeztek.

Először a kárászok jelentek meg az etetésen.

A többedik kárász és egy ígéretes pontyugrás után, ami a bokor alól jött, úgy döntöttem, hogy megpróbálom a bokrot. Ha valaki bokor elé horgászik fontos, hogy minél közelebb tegye azt a bokorhoz, mert az abban tartózkodó halak nem szívesen jönnek ki alóla. A pontos horgászathoz nagy gyakorlat kell, úgy hogy akinek ez hiányzik, az sokat fog szerelni.

Közel a bokorhoz.

Művész fotó. De azért látszik, hogy a forgókapocs a fenéken van.

Az első hal itt is egy bodorka volt. A második már ponty, de ragaszkodott a bokorhoz, így aztán visszament oda az előkémmel együtt. A következő pontynál már én voltam a rutinosabb és sikerült kikormányoznom a bokor alól.

Sikerült kikormányoznom a bokor alól.

Érdekes volt tapasztalni, hogy a pontyok mennyire ismerték a terepet. Volt tőlem jobbra egy víz alatti tuskó. Azt mindegyik pontyom megcélozta, körbejárta, akár balról a bokor alól, akár bentről hoztam kifelé. Szerencsére egyik sem tekerte rá magát, így aztán nem kaptak tőlem body piercing-et.

Ponty a bokor alól.

Néhány hal után visszatértem a benti etetéshez, amelyen már a pontyok is ott voltak.

Ott sem voltak nagyobbak, de gyakorlatilag minden bedobás pontyot adott.

Operatőrünk munkában.

Időnként fel kellett állnom, hogy elkormányozzam a pontyokat az tuskótól.

Ilyen és ehhez hasonló 1,8 - 2,5 kg közötti pontyok alkották a zsákmány nagy részét.

A finom bottal élmény volt az erős halakat térdre kényszeríteni.

Ez a 3,5 kiló körüli pénzes lett a nap utolsó pontya.

Ponttyal szerettem volna zárni a napot, de utolsó halként ez a kárász érkezett.

Összességében megint jó napot zártam. A Color Carp etetővel és a finom felszereléssel sok hal. Meg úgy gondolom, sok hasznos információ az odafigyelőknek. Ja, és nem utolsó sorban egy kellemes videó!