2019 évi újdonságok Preston, Korum

A meghívást követően próbáltunk információt szerezni, mire is számíthatunk, hogyan is készüljünk erre a bemutatóra, Mivel vízparton helyezkedik el, szerettünk volna mindenképp horgászni is, hisz kis csapatunk több tagja még sosem horgászott Angol vizeken. Ha már elutazunk, szeretnénk kicsit megismerni a környéket, meglátogatni Birmingham nevezetességeit, és mindenképp beülnénk egy klasszikus Angol pub-ba is, hogy legyen mit mesélni az ismerősöknek. Tervezett látogatásunkat így 2 naposra bővítettük, hogy a bemutató mellett még legyen idő mindenre amit elterveztünk. Utazásunk meglepően simán zajlott, talán most először fordult elő, hogy különösebb késés vagy bonyodalom nélkül repültünk fapados légitársasággal.

A felhők miatt sajnos nem láttunk semmit a szárazföld elhagyásából, vagy a szigetország határaiból, de ahogy alacsonyabbra ereszkedtünk megtekinthettük Angliát madártávlatból is. Nagyon sok kisebb nagyobb vízterületet láttunk szinte minden kisebb város vagy település mellett. Tagolt földterületek határain egy egy kis épület, mellette sok esetben házi tavacska pár hektáron. Birmingham repülőterén leszállva vártuk a hűvös, ködös, csapadékos időjárást, ehelyett nagyon kellemes meleg fogadott bennünket, kicsit magasabb páratartalommal mint hazánkban. Sorsot húztunk ki fog vezetni szállásunkra, hisz az itteni autók kormánya a jobb oldalon helyezkedik el, míg a sáv amelyiken haladnunk kell, az a balon. Vezetni is élmény, de utasként is felejthetetlen először. Nincs hozzászokva a szemünk, hogy a mellettünk elhaladó autó "normál" vezetőhelyén kisgyermek ül, vagy egy kutya. A körforgalmakba fordítva kell behajtani, a kereszteződésekben pedig balra kis ívben kanyarodunk. Pár napig kaland minden autózás, pláne a hazainál sokkal keskenyebb Angol utakon, amik nem ritkán egy autó szélesre szűkülnek a legváratlanabb helyeken.

A szállásunk klasszikus kis ház, meglepő megoldásokkal. A vízvezetékek újrahasznosítható része egy külső csatornába folyik össze a ház külső falán, majd távozik egy rácsos lefolyón keresztül a csatornahálózatba. Az elektromos hálózat 3 csatlakozós, normál európai elektromos eszközeink számára csak átalakítóval használható. Miután kellően kicsodálkoztuk magunkat, kilátogattunk a termékbemutató helyszínére, aminek a Barston lakes adott otthont. A hely maga alapvetően nem a horgászat miatt létesült, inkább csak kiegészítő elem a peca. Elsődlegesen golfpálya, minden elemével illeszkedve ehhez az arisztokratikus sporthoz. Emellett egy nagyobb központi épület is helyet kapott a területen, mely most teret engedett a horgászat iránt érdeklődőknek.

A bárban természetesen helyi sörkülönlegességek vártak, míg a teraszon grill ebéd várta mindkét nap a látogatókat. Házigazdáink maximálisan kitettek magukért, hogy kellemesen érezzük magunkat ittlétünk során. A termékekről természetesen forgattunk egy kis filmet mini kamerával, melyben igyekeztünk minden olyan érdekességre és újdonságra kitérni, amit érdekesnek gondoltunk.

A forgatott közel 60 perces kis filmet az alábbi linken érhetitek el Youtube csatornánkon: